unt de migdale
Articole

Unt de migdale – beneficii si sugestii de consum

Cand te gandesti la unt de migdale, cu siguranta iti vin in minte numeroasele beneficii cu care aceste minunate nuci sunt inzestrate de catre generoasa Mama Natura.

Pe langa gustul lor subtil, dulceag si aromat, ele vin la pachet cu o multime de daruri.

Mie imi plac foarte tare in varianta lor originala, insa sunt iremediabil indragostita de untul de migdale, cel atat de cremos si delicios (yummy?).

Introducerea untului de migdale, in dieta ta, reprezinta un pas foarte important pentru sanatatea si starea ta de bine.

Fiind un preparat versatil si delicios, poate fi, cu usurinta, adaugat in meniul zilnic, in preparatele dulci sau servit ca atare.

unt de migdale
Unt de migdale

In bucataria vegana, acest unt este foarte popular si iubit, regasindu-se in foarte multe preparate. Cel mai bine este pus in valoare in compozitia unor prajituri raw vegane, impreuna cu celelalte ingrediente formand o simfonie de gusturi si texturi. Ca sa nu mai pomenesc despre beneficii…

Unt de migdale de calitate si beneficiile lui

Si apropo de beneficii, vreau musai sa va mentionez cateva:

● Untul de migdale este o sursa excelenta de grasimi nesaturate, sanatoase, de care corpul nostru are nevoie. Aceste grasimi au rolul de a scadea riscul bolilor de inima.

● Mancand migdale, beneficiati de o doza generoasa de antioxidanti si de vitamina E, care contribuie la scaderea colesterolului.

● O cantitate mica de unt de migdale contine o cantitate impresionanta de magneziu, care stimuleaza sanatatea inimii, stimuland fluxul sanguin, oxigenarea, si aportul de substante nutritive. Contine, de asemenea, si potasiu, important pentru mentinerea unei bune tensiuni arteriale, si pentru sanatatea inimii.

● Consumul de acestui unt ajuta la mentinerea nivelului zaharului din sange.

● Indicele glicemic scazut si antioxidantii protectori ce se regasesc din belsug in migdale, fac din acest unt o alegere execelenta pentru persoanele expuse riscului de a suferi de diabet zaharat. Acest lucru este posibil deoarece nu provoaca o crestere accentuata a zaharului din sange si a insulinei, atunci cand este consumat.

● Consumul a cel putin patru portii  de nuci – incluzand aici si untul de migdale – pe saptamana, reduce riscul de boala coronariana cu mai mult de 35%.

● Migdalele sunt o sursa excelenta de energie! Sunt pline de flavonoide sanatoase si de vitamina E.

● Studiile arata ca doar cateva linguri de unt de migdale consumate zilnic ajuta la scaderea riscului de aparitie a unor calculi biliari la femei.

● Cei care mananca migdale (sau unt de migdale) in mod regulat, nu tind sa castige in greutate, in ciuda multelor calorii consumate. (Cel mai bun motiv pentru a fi consumate, dintre toate!)

● Migdalele sunt o sursa grozava de minerale, mangan si cupru, precum si de vitamina B2 sau riboflavina, toate fiind necesare pentru producerea de energie.

Untul de migdale in prajituri raw vegan

Este foarte usor sa incorporati beneficiile untului de migdale in dieta voastra. Il puteti folosi in smoothies de ciocolata, pe banane feliate, impreuna cu pasta de curmale si agave pentru a face un caramel excelent, in orice reteta sau combinatie care necesita unt de arahide si in retelete minunate de prajituri raw vegane, pline de beneficii si extrem de savuroase.

Rasfatati-va papilele gustative, sufletul si  corpul, atat cu gustul cat si cu bogatia de beneficii ale untului de migdale!

unt din migdale bio
Unt din migdale bio

Asigurati-va intotdeauna de provenienta ingredientelor si bucurati-va de un unt de migdale delicios, de calitate, produs (de preferat) in loturi mici, din migdale proaspete.

Daca aveti posibilitatea, alegeti un unt de migdale bio, de calitate si veti simti imediat diferenta.

Si nu in ultimul rand, nu uitati ca, daca aveti pofta de ceva dulce, sanatos si savuros, cofetarie raw vegan, va sta la dispozitie, pentru comenzi delicioase!

Sanatosi sa fim si de viata sa ne bucuram!

Pe curand.